Pneumatiky Pirelli

PIRELLI je jedním z největších výrobců pneumatik. Byl založen roku 1872 Giovanni Battista Pirellim. V roce 1974 vynalezlo Pirelli „širokou radiální pneumatiku“ pro potřeby firmy Lancia pro efektivní přenesení točivého momentu jejího rally speciálu Stratos na závodní povrch a zavedla tak standart široké konstrukce  obutí pro závodní vozy všeobecně. Pirelli je také známá svým exkluzivním kalendářem, který se vydává od roku 1964 a smějí se na něm podílet pouze špičkoví světoví fotografové. Kalendář je určen především jako dar pro významné osobnosti ( papež, anglická královna či náš pan prezident) a pár výtisků směřuje na dobročiné dražby. Od roku 1996 se udílí také „Pirelli International Award“ za nejlepší multimediální prezentaci z oblasti vědy a techniky. Známý je i slogan firmy „Power is nothning without control“.

Firma začínala ostatně jako většina tradičních značek, výrobou pneu plášťů pro bicykly. Pneumatiky Pirelli pro osobní vozy pod označením Ercole byly představeny v roce 1901. Pneu Pirelli Ercole používaly první silniční automobily. Za sto let se pneu společnost Pirelli vypracovala na jednoho z pěti největších výrobců pneumatik na světě. Celý současný název firmy je Pirelli Tyre.

Jednou z nejvýznamnějších charakteristik pneumatik Pirelli je neustálé posunování kvalitativních a technologických možností na základě výzkumných a inovačních programů. Pirelli vlastní sedm výzkumných pneu středisek, dvě v Americe a pět v Evropě. V Americe spolupracuje Pirelli při výzkumu pneu s univerzitami a výrobci automobilů např. s: General Motors, Ford nebo Daimler Chrysler.

Důležité pneu centrum Pirelli pro vědecké testování a hodnocení výkonu pneumatik se nachází nedaleko Milána ve Vizzole. Patří mezi nejmodernější zařízení svého druhu na světě a je hojně využíváno i výrobci automobilů, kteří zde testují prototypy vozů. Okruh Vizolla byl navržen konstruktéry Pirelli a je tvořen rovnými, točivými a kruhovými úseky, které se rozkládají na 85 000 metrech čtverečních. Na třetině tratí je možné simulovat podmínky za deště, od lehkého mžení až po silný liják. Pneu testy jsou řízeny z 25 metrové věže, která je jakýmsi elektronickým mozkem při testování pneumatik Pirelli.

time: 0.5861279964447