Pneumatiky Dunlop

V roce 1888 zkladatel firmy Dunlop, John Boyd Dunlop, pozoroval svého malého syna, jak jezdí na tříkolce na pevných a tuhých gumových pneumatikách na kamenité zemi. Všiml si, že jeho syn jezdí velmi rychle, avšak nevypadalo to pohodlně a příjemně. Ve snaze umožnit synovi plynulejší a lehčí jízdu a řízení, Dunlop vzal tříkolku, obalil kola tenkými gumovými plátky, slepil je dohromady a nafoukl je pumpičkou na fotbalový míč. Tímto zpusobem vynalezl první nafukovací systém v historii a položil základy pro první nafukovací pneumatiku.

O méně než rok později, Dunlopuv vynález měl suj závodní debut na dvou kolech. Díky výhodě dané nafukovacími pneumatikami, dokázal málo známý jezdec porazit své silnější rivaly v sérii závodu na kolech, což okamžitě ustanovilo motorsport výrazným rysem Dunlopova odkazu.

Dunlop si okamžitě patentoval svuj nápad a začal vyvíjet svuj vynález v komerčním podniku, čímž založil to, co se rychle stalo známé jako Dunlop Pneumatic Tire Co. Ltd. V roce 1890 Dunlop otevřel svou první továrnu na pneumatiky v Dublinu, Irsku a o tři roky později první továrnu na kontinentu, v Evropě, v Hanau, Německo. Do roku 1895 Dunlop pneumatiky byly také prodávány ve Francii a Kanadě, a vyráběny v Austrálii a USA. Do roku 1898 obchody přerostly svou základnu v Dublinu a výroba byla přenesena nejdříve do Coventry, Anglie a pak v roce 1902 na 400 akrový pozemek v Birminghamu, Anglie - později známé světu jako Fort Dunlop. V roce 1910 Dunlop zasadil svou vlajku v Malaya, založil 50,000 akru gumovníkových plantáží. V roce 1913 první japonská továrna na pneumatiky otevřela své brány v Kobe. Za dvacet let zpusobil Dunlop, že se pevná pneumatika stala zastaralou a vyrostl z prukopníka do první globální multinárodní společnosti. Vyráběla po celém světě a prodávala po celém světě.

Zakládající otcovský podnikatelský duch se stal étosem společnosti, jasně si uvědomující to, že pokud společnost chce být úspěšnou nadnárodní společností, pak musí zustat prukopníkem v oblasti výzkumu a vývoje, stejně tak jako v oblasti obchodu. Cílem Dunlop bylo a je stále produkovat lepší výrobky, aby se zvýšila výkonnost vozidel a zážitek z jízdy pro řidiče.

KDE JE Dunloap dnes?

Před začátkem 2. světové války, Dunlop byl typickým rčením pro úspěch v široké oblasti aktivit - nejen pneumatiky , kde vládl na a mimo závodní plochy, ale také brzdy, kola, golfové a tenisové míčky, podlahoviny a další prumyslové gumárenské výrobky. Byla to nadvláda, která měla trvat do konce 60. let 20. století.

Roku 1984 došlo ke konsilidaci evropských a US Dunlop operací v oblasti pneumatik s japonským obchodem, jako částí Sumitomo group. Roku 1999 Sumitomo a The Goodyear Tire & Rubber Company se rozhodly, že dojde ke globální alianci, čímž se stanou největším výrobcem pneumatik. Dunlop v Evropě je nyní částí joint venture, zahrnující šest společností a je začleněný do Goodyear Dunlop Tires B.V.

Naši technici a návrháři v Evropě, USA a Japonsku jsou zavázáni k tomu, aby navzájem sdíleli své znalosti a um kvuli maximálnímu globálnímu prospěchu, a tak aby výrobní továrny na třech kontinentech pokračovaly v zásobování pneumatikami s mimořádným výkonem. Síla značky Dunlop a společnosti je manifestována v osmi hlavních oblastech , které definují stále trvající hledání možnosti poskytí řidičum a jezdum pneumatiky s lepším zážitkem ze řízení a jízdy:
Motorsport, R & D, Inovace,Výsledky testu, OE, tuning, 4x4, a UHP.(Velmi vysoký výkon).

 

zdroj informací: www.dunlop.info

time: 0.6176929473877