K&N filtry

A když nový, tak nejlepší, a v tom případě K&N.
Společnost K&N Engineering Inc. jako první zavedla technologii výroby vzduchových filtrů z bavlny. Produkce v kalifornském Riverside probíhá již od roku 1969 a za tu dobu prodala firma K&N již více než 30 milionů těchto filtrů. Dlouhodobé zkoušení při vývoji řadí K&N mezi světovou špičku v oboru.

V čem spočívá výhoda bavlny oproti běžným materiálům?
V samotném charakteru fungování filtru. Většina papírových nebo syntetických vzduchových filtrů pracuje na principu povrchového zatížení, které lze popsat jako bariérovou filtraci. Proudu vzduchu se prostě do cesty postaví papírová nebo syntetická membrána, na jejímž povrchu se nečistoty zachycují. Prachových částic postupně přibývá, otvory v materiálu se zanášejí a vzduchu procházejí méně a méně.

V čem jsou filtry K&N jiné?
Skládají se z několika vrstev bavlněné gázy. Nečistoty se zachycují na jednotlivých vláknech, která se však nadále mohou pohybovat a proudu procházejícího vzduchu uhýbat. Tisíce bavlněných mikrovláken zachycují nečistoty, přičemž jen nepatrně omezují průchod vzduchu. Svou konstrukci tak filtry K&N umožňují motoru snadněji dýchat, čímž zvyšují jeho výkon.

A to ještě není všechno!
Další specialitou vzduchových filtrů značky K&N je jejich garantovaná životnost milion kilometrů. Díky použitému materiálu, tedy bavlně, je totiž možné filtr vyprat a opět vrátit na jeho místo. Přitom testování ukázalo, že vzduchový filtr K&N po vyčištění vykazuje dokonce vyšší účinnost než filtr nový. Důvodem této překvapivé skutečnosti je roztřepení bavlny při čištění. Stejně jako se časem roztřepí límeček nebo manžety staré bavlněné košile, roztřepí se i bavlněné vlákno ve filtru K&N. Třepením se ve filtru zvyšuje počet mikrovláken. Větší  počet vláken znamená vyšší účinnost filtrace a jen mírně snížení průchodu vzduchu, který stále zůstává výrazně vyšší než u bariérových filtrů. Zkrátka a dobře, nenajdete lepší technologii pro dokonalou rovnováhu mezi průchodem vzduchu, účinností filtrace, absorční kapacitou a životností.

Jaké je tajemství účinnosti filtrů K&N?
Vzduchové filtry K&N tvoří několik vrstev bavlněné gázy zalisovaných vstřikováním pod tlakem do hliníkového rámu s uretanovým těsněním. Bavlněná vlákna jsou následně napuštěna speciálním olejem. Množství oleje je stanoveno velmi přesně tak, aby se olej při průchodu vzduchu filtrem neuvolňovali, ale aby bavlna ve filtru nikdy zcela nezaschla. Jelikož jeho množství přesně pokryje plochu filtru, není proto možné, aby se olej z filtru uvolnil. Díky tomu zůstávají  mikrovlákna neustále mírně lepkavá. Princip je podobný jako pavoučí sítě. I ta je lepkavá, takže zachytí hmyz i při letmém doteku. Při tom je nutné, aby ji ani při plném " obsazení " běžný závan větru nepotrhal. Také filtry K&N si zachovávají účinnost až do posledních 20 procent provozní životnosti. Pak je stačí jen vyčistit, napustit olejem a znovu osadit. Pro běžný deskový filtr K&N přitom stačí jen malá sklenička oleje. Bavlněná vlákna unikátním způsobem dlouhodobě uchovají spaciálně vytvořenou olejovou suspenzi. Toto výkonné filtrační médium zajišťuje jak snadný průchod většího množství vzduchu, tak maximální ochranu motoru.

A co na to MAF ?
Instalace filtru K&N přitom žádným způsobem neovlivňuje činnost MAF senzoru, neboli váhy vzduchu, což je aparát sloužící k měření množství nasávaného vzduch do motoru. Čili jedná se o jedno z nejdůležitějších zařízení pro správnou a efektivní činnost motoru. Bloková výjimka Evropské unie z roku 2001 také stanovuje, že osazením filtru K&N i do zcela nového vozu nejsou nijak dotčeny záruční podmínky. Filtr K&N tak svému miláčkovi můžete pořídit zcela bez obav o to, že byste jemu nebo sobě nějak ublížili. Právě naopak!
Bavlněné vzduchové filtry značky K&N jsou prověřené náročnými podmínkami nejrůznějších motoristických soutěží, navíc jsou testovány v laboratoři na citlivých přístrojích. Filtry jsou více než vhodné  pro všechny vozy a motocykly nejen v běžném provozu. Stačí jen vybrat si vhodný model filtru K&N.
Za zmínku jistě stojí fakt, že kromě zlepšeného výkonu motoru a s ním spojené nižší spotřeby přispívá filtr značky K&N také k ochraně životního prostředí. Na celou životnost jakéhokoliv vozu totiž stačí jeden filtr K&N. Ruku na srdce, kolikrát jste již ve svém autě nechávali měnit vzduchový filtr? A všechny pak skončily na skládce. To se Vám s filtry K&N zaručeně nestane.

Zdroj: http://www.bikeday.cz/k-n-vzduchove-filtry.html

Hledáte cestu ke zvýšení výkonu a kroutícího momentu? Výrobce K&N nabízí kompletní sortiment filtrů a kitů. Sportovní filtry, kity a olejové filtry - vše pro zvýšení výkonu vašeho vozu. Sportovní filtr znamená lepší akceleraci a zvýšení pružnosti motoru!

K čemu slouží sportovní vzduchové filtry?
Sportovní vzduchové filtry jsou nezbytnou součástí každého sportovního vozu. Nabízejí nejen zvýšení dosavadního výkonu motoru, ale také krouticího momentu.

Princip činnosti sportovního vzduchového filtru:
Spalování motoru je závislé na množství nasátého vzduchu, ze kterého se odvíjí množství vstřikovaného paliva. Čím více vzduchu má motor, tím více má paliva a tím má také větší výkon. Proto byl vyvinuty speciální sportovní vzduchové filtry, jejichž nasazení umožňuje motoru nasát až o 40 % více vzduchu.

Složení a struktura sportovního vzduchového filtru:
Sportovní vzduchový filtr je tvořen skládanou bavlnou a ocelovou mřížkou. Bavlna zaručuje lepší propustnost nasávaného vzduchu (až o 40 %) a filtruje jemný prach. Ocelová mřížka zachycuje větší nečistoty, jako jsou hmyz, listí, kamínky a udržuje tvar sportovního vzduchového filtru. Mřížka je spolu s bavlnou zalisována do gumy, která zabezpečuje utěsnění sání vozu. Filtrační schopnost je díky tomu totožná se sériovým filtrem od výrobce motoru.

Výhody sportovního vzduchového filtru:
Sportovní vzduchové filtry umožní vozu lepší akceleraci a zvýší pružnost motoru pomocí zvýšení dosavadního výkonu a kroutícího momentu (o 3 až 7 %). Dalšími pozitivními efekty jsou nižší spotřeba paliva (až 8 %) a lepší tzv. vytáčení do vyšších otáček. Životnost sportovního filtru je stanovena výrobcem na 500.000 km při dodržení požadavků na údržbu filtru. Filtr se tedy již nemění, pouze se čistí po najetí cca 15.000 km. Na čištění se používá čistící sada KN, která obsahuje saponát a olejíček na další impregnaci.

Sportovní filtry - čištění sportovních vzduchových filtrů:
•    sportovní filtr vyjmeme z vozu
•    mírným oklepáním, popřípadě štětcem očistíme hrubé nečistoty
•    připravíme roztok (čistící sada) určený výrobcem rozředěný vodou do nádoby přiměřěné velikosti filtru (nejlépe kbelík) a filtr do něho ponoříme
•    necháme cca. 20 minut roztok působit
•    sportovní filtr vyjmeme z roztoku a vyplavíme nečistoty pod proudem vody
•    sportovní filtr necháme vyschnout
•    filtr nanášíme olejem ve spreji určený výrobcem (také součástí čistící sady), dokud filtr nezbarvíme dle barvy oleje
•    necháme zaschnout cca. 2 hodiny a namontujeme nazpět do vozu
•    upozornění - filtr nikdy neprofukujeme vzduchem!

Sportovní filtry, rozdíl mezi vložkou a kitem:
Vložka je již výrobcem přizpůsobená typu vozu, montáž spočívá pouze ve výměně stávajícího vzduchového filtru za filtr sportovní. Sportovní vzduchový filtr poskytuje nárůst výkonu o 3%. Interval údržby - 15.000 km. Filtry nutno předem objednat - dodací doba 7-14 dní (pokud je zboží skladem)
Kit, nebo-li kónický filtr, je nabízen pouze na vybrané typy vozů, u kterých je z technického hlediska možné sportovní filtr namontovat. Aplikací kitu se odstraní turbulence nasávaného vzduchu a zkrátí se cesta sání. Sportovní vzduchové filtry poskytují nárůst výkonu dle typu a obsahu motoru o 5 až 7%.
Sportovní vzduchový filtr se dodává včetně návodu a upevňovacích dílů (držák, pásky, matice, šrouby).

Zdroj: www.sportovni-filtry.cz/

time: 0.55317902565002